#1 City flat in Copenhagen – the rest!

(Dansk version nederst)

I´ve already shown you the kitchen and today Ill show you the rest of my friends bohemian inspired flat in Copenhagen!

Interiorwise

Interiorwise

Ill start of by showing you the kitchen from the other angle. The  kitchen/dining room used to be two rooms – a kitchen and a bedroom! But they decided to remove the wall and make it one big room, when their oldest boys moved out, again I wish I had a before photo to show you! D….!

Again, the walls stand all raw on the window site and the back wall has several layers of both old and new paint, to give it a rough effect. The paint layers highlights the dimensions and makes the wall alive together with different posters! And the posters are of cause glued directly to the wall to unite them all to one piece of art! Lets take a closer look at the wall – its really cool and has many hidden details!

Interiorwise

Interiorwise

When I sat looking at the wall, drinking a latte I kept discovering new details on the wall, I really felt in love with that wall! Take a closer look at the simple bookshelf handmade of a piece of copper, simple, classic and perfect for a wall like this if you ask me! What else do you notice? Check out the cool and homemade lightbulb inspired by the Italian designer Ingo Maurer. My friend made it herself! I´ve made a post before linking to the shop where you can buy Maurer wings😉

Okay, lets take a look from the kitchen area towards the living room, the balcony and a snap from the bathroom, which is under construction looking forward to see the result, don’t you!😉 (if she let us in again)!

Wow, that what I call personal style, you simply can’t resist the feeling of being hit by history and if you met my friend, her husband and their children you wouldn’t doubt a second that they live here! The interior design is complete in every single corner and nothing is left randomly on the shelf! I´ve earlier made a post about painting your heaters and here is a living example of the effect! My friend painted her heater gold to blend in to the wallpaper and she has actually done the same to all the sockets as well!

Interiorwise

Interiorwise

An interior tip fromDSC_1004 this home is that she is using a lot of grouping – place things together in a   nice set up, place photos, prints, art pieces in groups it unites the pieces instead of risking a messy look! As said, the bathroom is under construction and the project is building a concrete bathtub and making metallic walls… Interesting, I guess!

This is the end of the first visit in a private home, please let me know what you think and Ill do my best to “break into” more private homes!

Jeg har allerede vist jer køkkenet, og i dag vil jeg vise jer resten af ​​mine venners fede boheme indrettet lejlighed i København. Lad os starte med at se køkkenet fra en anden vinkel. Det åbne køkken var tidligere to værelser – et køkken og et soveværelse! Men da deres ældste drenge flyttede hjemmefra, røg væggen og blev forvandlet til dette lækre rum – jeg ville stadig ønske, at jeg havde et før billede at vise jer, men pyt!

Væggene her fremstår også i et råt look og bagvæggen har flere lag af både gammel og ny maling for at give det en rå effekt. Lagene af maling fremhæver dimensionerne og gør væggen levende sammen med forskellige plakater! Og plakaterne er selvfølgelig tapetseret direkte på væggen for at skabe bare ét stykke kunst! Lad os kigge nærmere på væggen – den er virkelig cool og den har virkelig mange detaljer!

Da jeg sad og drak min latte  og kiggede på væggen, opdagede jeg hele tiden nye detaljer, jeg blev helt forelsket i væggens små mysterier! Se for eksempel den enkle boghylde håndlavet af et stykke messing, enkel, klassisk og perfekt til en væg som den her, hvis du spørger mig! Hvad springer i øjnene på dig? Den super fede og hjemmelavede lampe inspireret af den italienske designer Ingo Maurer. Min veninde har selv lavet den, og jeg har faktisk tidligere haft en indlæg, der linker til den butik, hvor du kan købe Maurer vinger;)

Lad os vende os og kigge på udsigten fra køkkenet mod stuen, altanen og et glimt af badeværelset, som er ved at blive lavet om, glæder mig til at se resultatet, hvis hun lukker mig ind igen!🙂 Når jeg træder ind i den her stue, bliver jeg ramt af WOW, det oser virkelig af personlig stil! Man bliver ramt af historie, og hvis du mødte min veninde, hendes mand og deres børn ville du ikke være et sekund i tvivl om, at det er dem, der bor her! Indretningen er gennemført ud i mindste detalje, og intet er overladt tilfældigt på hylden! Jeg har tidligere lavet et indlæg om malede varmeapparater og her er et levende eksempel på, hvilken effekt det kan give! Min veninde har malet varmeapparatet for at det blender ind med tapetet, og hun har faktisk gjort det samme på alle stikkontakterne i lejligheden!

Et indretnings tip fra det her hjem er grouping (samlinger) – placer ting sammen i en flot opsætning, hæng eller stil billeder, tryk, kunstværker i grupper, der forener i stedet for at splitte og dermed risikere et rodet look! Som sagt er badeværelset under ombygning – et badekar i beton og messing vægge er på vej … spændende, tænker jeg!

Det var mit første besøg i et privat hjem, lad mig endelig vide, hvad du synes, så skal jeg gøre mit bedste for at “bryde ind” i flere private hjem!

One response to “#1 City flat in Copenhagen – the rest!

Leave a Reply

