Sucker for books? #4 tips

I love books and I am simply a sucker for home libraries! I have many books that I know Ill never get to read – actually I have books that I am a bit ashamed of but I just can’t throw ´em out cause they have become a part of my interior decoration – even the most awful paperback contributes to the cozy and warm atmosphere that a simple thing as books can create! Remember Harry Potter!!? When I was writing my thesis I went to the Royal Library, the black diamond, in Copenhagen – cause the reading hall gave me the feeling of being at Hogwarts – all the books gave me this lovely fragrance of wisdom. coziness and warmth – crucial for me to finish my thesis! There is nothing new about home libraries and stacking books – but it still works and to me – I don’t care about trends – I care about what works and what makes me feel good😉

Today Ill show you a selection of different home libraries that I think works really well and give you some quick and easy tips how to add a cool touch and life to your book shelf!

1. First thing might be the boring one – make up your mind – what do you want to keep, get rid of, which items do you want to expose and what look are you heading for?

 2. Color magic! Are you into colors? This is a fun and decorating solution, might be a bit annoying if you actually want to read and you cant remember the color of the book, but anyway this home library just make me smile – does it make you smile too?😀

If you decide to make your own colorful library – see what works best at yours! Might be a vertical mountain of colored books, beginning with the dark ones at the bottom, gives a better effect in a more narrow room for instance – if you try it out ill be happy to see a photo!

3. If your collection of books goes in every direction an idea is to see the bookshelf as a wall that you can decorate with frames, prints and lights – when you hang a photoframe directly on the shelf the different levels adds a more calm look to a sometimes chaotic mass of books – just take a look at the photo beneath, when I look at the bookshelf my eyes concentrate on the photoframe at first!

4. Create small platforms with samples of for instance a plant, a little vase with flowers, a photo, a sculpture, a travel treasure or whatever you find decorative! A rule of thumb, when you do samples think in colors that complement each other – I´m sure your eyes will notice immediately if the color palette has turned out annoying!

Lastly, if you do not read, do not have books but really wants a home library – why not get a wall poster? They come in funky colors, b/w and greyish!🙂

Jeg elsker bøger, og jeg er simpelthen en sucker for kæmpe bogreoler! Jeg har mange bøger, som jeg ved, jeg aldrig kommer til at læse – faktisk har jeg bøger, som jeg er lidt flov over at have, men jeg kan bare ikke smide dem ud, for nu er de blevet en del af min indretning – selv den mest forfærdelige paperback kan bidrage til den hyggelige og varme atmosfære, som simple ting som bøger kan skabe! Tænk på Harry Potter!? Da jeg skrev mit speciale, sad jeg på det Kongelige Bibliotek, Den Sorte Diamant. i København – læsesalen gav mig simpelthen en følelse af ​​at være på Hogwarts – alle bøgerne osede af visdom, hygge og varme – altafgørende for at jeg fik afleveret mit speciale! Der er intet nyt i kæmpe bogreoler og stablede bøger – men det virker stadig – jeg går ikke op i trends – men heg går op i, hvad der virker, og hvad der får mig til at føle mig godt tilpas😉

I dag vil jeg vise jer et udvalg af forskellige hjemme biblioteker, som jeg synes virker rigtig godt, og give jer nogle hurtige og nemme tips til, hvordan i kan tilføje et cool touch og liv til jeres bogreoler!

1. Første ting kan være lidt kedelig – gør op med dig selv – hvad vil du beholde, hvad kan du smide ud, hvilke ting vil du gerne vise frem, og hvilket udtryk stræber du efter?

 2. Farve magi! Er du til farver? Her er en sjov og dekorativ løsning, kan dog være en smule irriterende, hvis du rent faktisk ønsker at læse, og ikke lige kan huske farven på bogen, men uanset får den her bogreol mig bare til at smile – får den også dig til at smile? : D

Hvis du beslutter dig for at lave dit egen farverige bibliotek – så se, hvad der virker bedst hos dig! Det kan for eksempel være, at et lodret bjerg af farvede bøger, begyndende med de mørke i bunden, giver en bedre effekt i et mere smalt rum – hvis du kaster dig ud i det, vil jeg meget gerne se et billede!

3. Hvis din samling af bøger stikker i alle mulige retninger kan det være en idé, at se bogreolen som en mur, du kan dekorere med rammer, billeder og lys – når du hænger en fotoramme direkte på reolen, giver de forskellige niveauer et mere roligt udtryk – se billedet ovenover! Når jeg ser på reolen, er fotorammen det første, mine øjne ser!

4. Skab små platforme med samlinger af for eksempel en plante, en lille vase med blomster, et foto, en figur, et rejse fund eller hvad som helst, du finder dekorativt! En tommelfingerregel – tænk i farver, der supplerer hinanden – jeg er sikker dine øjne straks vil bemærke, hvis farvepaletten viser sig at være irriterende!

Endelig, hvis du ikke læser og ikke har bøger, men virkelig ønsker dig et hjemme-bibliotek – så få en kæmpe væg til væg plakat? De kommer i funky farver, sort/hvid og grålig!🙂

BOOKS ARE NOT JUST FOR READERS, HAPPY TUESDAY EVERYBODY! 

All the best from ME! 


5 responses to “Sucker for books? #4 tips

Leave a Reply

