Sleep tight – choice of bedding!

As for the shower curtains your bedlinen can be the main interior accessory or even treasure in your bedroom or wherever you might sleep! My partner doesn’t really get why we have to buy new bedlinen every time I change the color on the wall, what is so hard to get? mean the bed is 140 x 200 and takes almost all the space in the room!😉 Our bedroom is GREEN GREEN at the moment which can be a little challenging when it comes to bedding! I really love funny and funky bedlinen so I am thinking of changing the color of the walls for a bit more freedom in choice of accessories! And thats exactly what Ill recommend for your bedroom! 

Easy “rules”:

– go for calm walls if you want the bedding to be in focus and if you want the freedom in changing the look of your bed and still have a bedroom in harmony!

– if you love decorated walls eg. walls with groupings of photos, wallpaper, funky text or whatever, go for calm bedding, that will maintain the focus of the lively and interesting walls in your bedroom!

– if you love really colored walls, for for either calm plain colored bedding or choose a color that complements the color of the wall!

On my tour around the bedding-world I felt for one site, that I don’t usually connect to bedding, but I actually find they stuff so cool and their selection so eclectic that Ill stick to that one store today (but more will come) – URBANOUTFITTERS, a place for funky, fun, boheme and classic bedding!

Som med badeforhæng kan dit  sengetøj være den vigtigste interiør-accessory  i dit soveværelse eller, hvor end du måske sove! Min kæreste forstår ikke helt, hvorfor vi er nødt til at købe nyt sengetøj, hver gang jeg ændrer farven på væggen – Hvorfor er det så svært at forstå? Jeg mener, sengen fylder jo 140 x 200 cm, stort set hele rummet!😉 Vores soveværelse er i øjeblikket GRØNT GRØNT, hvilket er en smule udfordrende, når det kommer til sengetøj! Jeg er en sucker for sjovt og funky sengetøj, så jeg tænker på at ændre vægfarven, for jeg føler mig lidt låst fast, når jeg surfer sengetøj! Og det er præcis, hvad jeg vil anbefale, når du skal indrette  dit soveværelse!

Nemme “regler”:

– Vælg rolige vægfarver, hvis du vil fokus på dit sjove, dekorative sengetøj, og hvis du ønsker frihed til hele tiden at ændre udseende og stadig have et soveværelse i harmoni!

– Hvis du elsker dekorerede vægge f.eks. vægge med grupperinger af fotos, tapet, funky tekst eller hvad som helst,  så vælg sengetøj med et roligt look, så fokus fastholdes på de livlige og interessante vægge i dit soveværelse !

– Hvis du elsker farvede vægge, så vælg enten roligt ensfarvet sengetøj eller vælg en farve, der supplerer farven på væggen!

På min tur rundt i verdenen af sengetøj faldt jeg for et website, som jeg ikke normalt forbinder med sengetøj, men deres udvalg af sengetøj er virkelig så fedt og bredt, at jeg ville holde mig til den idag (men flere vil komme) – URBANOUTFITTERS , et sted for funky, sjovt, boheme og klassisk sengetøj!

SLEEP TIGHT EVERYBODY AND HAVE A FANTASTIC WEEKEND! :) 

XX Daniélle


4 responses to “Sleep tight – choice of bedding!

Leave a Reply

